Actueel juli-augustus 2024

Vakantieperiode Boszicht

Van 15 juli t/m 11 augustus (wk.29-wk.32) is Boszicht voor alle activiteiten gesloten. In week 29 (15-20 juli) poetsweek in Boszicht.

In de weken 27 en 28 (3-15 juli) is Boszicht beperkt open; dit in overleg met de betreffende onderafdelingen.

Op maandag 12 augustus is Boszicht weer geopend voor alle activiteiten.

Nieuws van de kunstgroep

Maandag 1 juli gaan we met de MuseumPlusBus naar het Joods Museum in Amsterdam. Aan de hand van verhalen, objecten en kunst maken we kennis met de Joodse religie, geschiedenis en cultuur. De reis is volgeboekt dus aanmelden is niet meer mogelijk. De bus komt aan bij Boszicht om 7.45 uur, dus kom ruim van tevoren! Wij vragen U om vooraf per persoon 2 Euro bij de begeleiders af te geven, zodat we de buschauffeur en de museumgidsen als bedankje een fooi kunnen geven.

Programma: 07.45 uur: aankomst bus Boszicht, 08.15 uur vertrek bij Boszicht, 10.15 uur: aankomst Joods Museum-Amsterdam, 10.30 uur: tijd voor koffie/thee, 11.00 uur: rondleiding, 12.00 uur: lunch in restaurant Joods Museum, 13.00 uur: zelfstandig vrij rondkijken, 14.00 uur: vertrek, 16.30-17.00 uur: aankomst Boszicht.

Reizen & Uitstapjes

Woensdag 3 juli jaarlijkse KBO-reis: dit jaar naar de Veluwe.

Dagprogramma voor deze reis: 8.45 uur: Vertrek vanaf Boszicht, 10.00 uur: aankomst in het dorpje Bronkhorst. Dit stadje telt slechts 60 panden en 38 rijksmonumenten. Om 11.45 uur: vertrek naar Hoenderloo, 12.15 uur: lunch, 13.30 uur vertrek met de bus voor een tour over de Veluwe met een gids. Om 15.00 uur zijn we weer in Hoenderloo en vertrekken we naar Huis Doorn, een kasteel gelegen in provincie Utrecht. We bezoeken dit rijksmonument o.l.v. een gids. Om 18.00 uur arriveren we voor het afsluitende diner in Zeeland waarna we om 21.00 uur weer in Boszicht zijn.

Kienen in Boszicht,  woensdag 10 juli, 13.30 uur

BOSZ-dagen 2024, KBO-Boekel

De organisatie heeft het programma voor de BOSZ-dagen 2024 klaar, deze zijn op dinsdag 6 augustus, woensdag 7 augustus en donderdag 8 augustus.

Wie mee wil doen kan zich inschrijven op donderdag 27 juni van 10.00-12.00 uur in Boszicht. Voor verdere info zie bijgevoegde flyer/inschrijfformulier.

MIDSUMMER BBQ –  MIDSUMMER BBQ –  MIDSUMMER BBQ

Op vrijdag 21 juni hebben we een BBQ gehad, waaraan ongeveer 90 personen deelnamen. De organisatie dankt allen die hieraan meegewerkt hebben en zorg droegen voor de lekkere salades, goed vlees, muziek en gezelligheid. Zeker voor herhaling vatbaar!!

Fiets3daagse Wielertoerclub Boekel

Van 2 tot en met 4 juli vindt de fiets3daagse van Boekel plaats. Ontspannen fietsen in de prachtige omgeving van Boekel. Iedere dag zijn er twee afstanden waaruit gekozen kan worden: 40 km met 1 pauze en 60 km met 2 pauzes. Er kan gestart worden tussen 9.30 uur en 11.30 uur bij Nia Domo.

Fotofietstocht 2024

Fietsclub KBO Boekel en fietsclub KBO Venhorst hebben ook dit jaar alweer voor de 12e keer een mooie fietstocht van ongeveer 40 km uitgezet. Ook dit jaar met 24 foto’s in kleur. Gefietst kan worden vanaf zaterdag 18 mei (Pinksteren) tot en met 29 september. De route mag meerdere malen gefietst of onderbroken worden. Zover nu bekend kunnen deelnameformulieren (kosten 2 Euro per formulier) afgehaald worden bij: De Plus en Boszicht in Boekel, Coop in Venhorst en bij Rijwielhandel van Sleeuwen in Venhorst.  Verdere aanwijzingen zijn vermeld op het deelnameformulier. KBO Boekel en Venhorst wensen U veel plezier met deze fietstocht.

Kom Bij Ons Kaarten

Beste kaarters het is weer bijna vakantie, vanaf 15 juli is Boszicht gesloten tot 11 augustus, maar op maandag 12 augustus gaan we weer beginnen.

Voor iedereen een mooie vakantie gewenst en we zien jullie graag in goede gezondheid weer terug. Dan gaan we weer beginnen en nieuwe kaarters zijn van harte welkom om een kaartje te leggen. Aanvang van het kaarten is 13.30 uur, inschrijven vanaf 13.00 uur.

De kosten  zijn €1,- per keer. We spelen 2 rondes rikken en jokeren; na de eerste ronde wisselen en kom je weer bij andere spelers aan tafel.

De spelregels zijn eenvoudig en liggen op elke tafel.

Dan hebben we ook weer een maratonnetje kaarten en wel op zaterdag 19 oktober, hierover later meer in weekblad Boekel/Venhorst en bij de Actueel.

Namens de leiding graag tot ziens op 12 augustus.

Jo van de Braak en Gerrie Verhoeven

Nieuws van de leesclub

Leesclub 2 gaat van start op 9 september. Ze bespreken het boek “ Schemerleven “ van Jaap Robben. Leesclub 1 heeft het eerste jaar afgesloten en gaat met plezier het tweede “lees”jaar in op 10 september. Ze bespreken dan “De naam van de roos“ van Umberto Eco.

Line-dance groep

Bij voldoende deelname is er vanaf medio augustus een cursus line-dance voor beginners. Ben je boven de 50 jaar en lid van onze KBO, meld je dan aan bij: Nelly van Sinten, tel. 06-53734038.

Namens bestuur KBO-Boekel , Bert van der Heijden